|
www.ld06.fora.pl Lotnictwo i Kosmonautyka rocznik '06
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enter
Starosta
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Nie 0:46, 08 Lis 2009 Temat postu: Lista terminów, których wyjaśnienie mamy przygotować |
|
|
Otóż jeszcze takowej nie dostałem, ale kiedy tylko się pojawi na pewno umieszczę
POZDRO!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Proximus
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 19:25, 30 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Nie pamiętam które hasła były dokładnie do opisania ale zanotowałem takie:
Certyfikat typu
Posiadacz certyfikatu typu
Ograniczony certyfikat typu
Dyrektywa zdatności
Świadectwo typu
Uzupełniające świadectwo typu
akceptowalne warunki spełnienia
biuletyny - obowiązkowe, nieobowiązkowe, listy serwisowe
status biuletynów serwisowych
uzupełniający certyfikat typu
Jakby ktoś miał inne to mógłby wrzucić, najlepiej opisane
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EPNL
|
Wysłany: Wto 21:19, 01 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
MEL (Minimum Equipment List) - pozwala użytkować SP w stanie zdatnym do lotu, pomimo iż niektóre jego wyposażenie jest niesprawne, lecz nie wpływa na bezpieczeństwo SP. MEL powstaje dla danego typu SP i rodzaju użytkowania, jest zatwierdzany przez odpowiednią władzę (EASA). MEL opisuje czynności, jakie należy wykonać aby latać z danymi niesprawnymi urządzeniami na pokładzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enter
Starosta
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Śro 1:35, 02 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Certyfikat typu – Spełnianie przez statki powietrzne wymagań, o których mowa w art. 4 ust. 1 lit. b) (zarejestrowane w państwie członkowskim), a także przez zamontowane na nich wyroby, części
i akcesoria, stwierdza się w następujący sposób:
wyroby muszą posiadać certyfikat typu. Certyfikat typu oraz certyfikacja zmian w stosunku do certyfikatu typu, łącznie z uzupełniającymi certyfikatami typu, zostają wydane, jeżeli wnioskodawca wykaże, że wyrób spełnia podstawę certyfikacji typu, określoną w art. 20, ustanowioną w celu potwierdzenia spełniania zasadniczych wymagań, o których mowa w ust. 1, oraz jeżeli wyrób nie posiada żadnych cech lub charakterystyk czyniących go niebezpiecznym w użytkowaniu. Certyfikat typu obejmuje wyrób łącznie ze wszystkimi zainstalowanymi na nim częściami i akcesoriami.
Dyrektywa zdatności – (Airworthiness directive – AD) Dokument prawny, który identyfikuje wyroby lotnicze, w których wystąpił stan niebezpieczny lub gdzie taki stan może łatwo wystąpić lub rozwinąć się w innym wyrobie tego samego projektu typu. Opisuje działania korygujące do wykonania lub warunki lub ograniczenia pod jakimi wyroby mogą kontynuować pracę.
Dyrektywa zdatności oznacza dokument wydany lub przyjęty przez Agencję, który nakazuje wykonanie czynności na statku powietrznym celem przywrócenia dopuszczalnego poziomu bezpieczeństwa w sytuacji, gdy dowody wskazują że poziom bezpieczeństwa statku powietrznego może być zagrożony.
b) Agencja wydaje dyrektywę zdatności, gdy:
1. Agencja stwierdzi powstanie na statku powietrznym stanu niebezpiecznego będącego skutkiem wadliwości statku powietrznego, silnika, śmigła, części lub wyposażenia zabudowanego na statku powietrznym; i
2. taki stan może istnieć lub powstać na innych statkach powietrznych.
c) Jeżeli Agencja musi wydać dyrektywę zdatności dla wyeliminowania stanu niebezpiecznego, o którym mowa w lit. b), lub dla wykonania inspekcji, to posiadacz certyfikatu typu, ograniczonego certyfikatu typu, uzupełniającego certyfikatu typu, zatwierdzenia projektu naprawy poważnej, autoryzacji ETSO lub każdego innego stosownego zatwierdzenia, uznanego za wydane na mocy niniejszego rozporządzenia:
1. proponuje odpowiednie działania naprawcze lub niezbędne inspekcje, lub jedno i drugie oraz przedstawia szczegóły swoich propozycji do zatwierdzenia przez Agencję;
2. po zatwierdzeniu przez Agencję propozycji, o których mowa w punkcie 1) udostępnia odpowiednie dane opisowe i instrukcje wykonania wszystkim znanym użytkownikom lub właścicielom wyrobu, części lub wyposażenia oraz, na żądanie, każdej osobie, od której wymagane jest przestrzeganie
dyrektywy zdatności.
d) Dyrektywa zdatności zawiera przynajmniej następujące informacje:
1. identyfikację stanu niebezpiecznego;
2. identyfikację statku powietrznego, którego to dotyczy;
3. wymagane działania;
4. czas wykonania wymaganych czynności;
5. datę wejście w życie.
Akceptowalne warunki spełnienia – Agencja opracuje akceptowalne sposoby spełnienia, które mogą być stosowane przez Państwa Członkowskie przy ustalaniu zgodności z tą Częścią. Jeśli akceptowalne
sposoby spełnienia są spełnione, to odnośne wymagania tej Części będą uznane za spełnione.
•Każdy może próbować spełnić wymaganie przepisu na swój sposób, jednakże w tym momencie musi to udowodnić przed Nadzorem
•W przypadku zastosowania się AMC następuje automatyczne spełnienie przepisu.
MEL jest dokumentem łagodzącym wymagania przeznaczonym do wykorzystania, gdy zidentyfikowane zostało uszkodzenie. Jego celem nie jest, jednakże, zachęcanie do użytkowania
statku powietrznego z niedziałającym wyposażeniem ani funkcjonowanie jako lista kontrolna zdatności. Takie operacje są dozwolone jedynie jako wynik starannej analizy każdego przypadku w celu zapewnienia, że wymagany poziom bezpieczeństwa jest utrzymany. Podstawowym założeniem w trakcie wydawania zezwolenia na wylot statku powietrznego z niedziałającym wyposażeniem jest, że kontynuowanie użytkowania statku powietrznego w tym stanie powinno być ograniczone do minimum.
„certyfikat przewoźnika lotniczego (AOC)” oznacza certyfikat wydany przedsiębiorstwu, potwierdzający, że przewoźnik ten posiada kwalifikacje zawodowe i organizacyjne, pozwalające
zapewnić bezpieczeństwo operacji określonych w certyfikacie, zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa wspólnotowego lub krajowego;
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|